TECO 2030 i Umoe Mandal

Zero emissions, alta velocitat: Innovació en el transport marítim de passatgers

Responsable del projecte

Els responsables del projecte són TECO 2030, empresa noruega de tecnologia neta, Umoe Mandal, constructor naval noruec i l’Autoritat Marítima Noruega.

Descripció del projecte

L’Autoritat Marítima Noruega ha aprovat la sol·licitud que han presentat conjuntament TECO 2030 i Umoe Mandal per a la primera etapa de disseny i construcció d’un ferry d’alta velocitat propulsat per hidrogen.

El principal element diferenciador i innovador d’aquest ferry serà la seva capacitat per operar completament amb piles d’hidrogen.

A més presenta un disseny d’embarcació d’alta velocitat que utilitza la tecnologia Surface Effect Ship (SES), és a dir, un disseny de catamarà amb matalàs d’aire. Aquesta tecnologia aprofita l’aire atrapat entre el casc del vaixell i la superfície de l’aigua per crear un coixí d’aire que redueix significativament la fricció entre el vaixell i l’aigua, cosa que permet que el vaixell es desplaci més ràpidament i amb més eficiència energètica en comparació amb els vaixells tradicionals.

D’aquesta manera, s‘eliminen les emissions de gasos climàtics i es redueix el consum de combustible en més del 55% en comparació amb els ferrys de passatgers d’alta velocitat actuals que utilitzen combustibles fòssils.

El govern noruec vol implementar el requisit de zero emissions per ferries d’alta velocitat a partir del 2025. El disseny d’aquest ferry compleix amb aquest requisit.

A més, s’utilitzarà com a transport per a la tripulació d’Umoe Mandal (CTV) i el seu disseny permetrà una navegació eficient i ràpida, amb una velocitat de servei de 35 nusos i un abast mínim de 160 milles nàutiques. Els CTV s’ utilitzen sovint durant la construcció, manteniment i operacions en parcs eòlics marins.

Tant el seu disseny com la seva tecnologia garanteixen una eficiència de combustible molt alta i una autonomia suficient per navegar una ruta completa sense parades per carregar, a diferència dels vaixells propulsats per bateries convencionals.

Actualment, el projecte ha finalitzat la primera etapa de disseny seguint els procediments requerits pel codi IGF de l’Organització Marítima Internacional i es pretén que estigui operatiu a partir del 2025.

Objectius del projecte

El projecte té com a objectiu principal el disseny i construcció d’un ferry d’alta velocitat propulsat per hidrogen, per aconseguir una alternativa de transport sostenible de 0 emissions i d’alta eficiència, capaç de transportar fins a 275 passatgers i operar de manera segura sota condicions oceàniques.

Links d’interès del projecte

  1. Article Offshore Energy
  2. Article Portal Portuario (14 febrer, 2024)
  3. Article Portal Portuario (29 febrer, 2024)
  4. Article el Portal Portuario (4 juliol, 2022)
  5. Comunicat a Notícies TECO 2030

Data de publicació

02/05/2024

Este sitio web utiliza cookies para asegurarse de que obtenga la mejor experiencia en nuestro sitio web. <span style="margin-left:10px"><a style="margin-right: 20px;"href="https://www.porttarragona.cat/es/otras-informaciones/nota-legal#politica-cookies">Política de Cookies </a><a href="https://www.porttarragona.cat/es/otras-informaciones/nota-legal#politica-privacidad">Info RGPDUE</a></span> .

Los ajustes de cookies de esta web están configurados para "permitir cookies" y así ofrecerte la mejor experiencia de navegación posible. Si sigues utilizando esta web sin cambiar tus ajustes de cookies o haces clic en "Aceptar" estarás dando tu consentimiento a esto.

Cerrar