Els responsables del projecte són TECO 2030, empresa noruega de tecnologia neta, Umoe Mandal, constructor naval noruec i l’Autoritat Marítima Noruega.
L’Autoritat Marítima Noruega ha aprovat la sol·licitud que han presentat conjuntament TECO 2030 i Umoe Mandal per a la primera etapa de disseny i construcció d’un ferry d’alta velocitat propulsat per hidrogen.
El principal element diferenciador i innovador d’aquest ferry serà la seva capacitat per operar completament amb piles d’hidrogen.
A més presenta un disseny d’embarcació d’alta velocitat que utilitza la tecnologia Surface Effect Ship (SES), és a dir, un disseny de catamarà amb matalàs d’aire. Aquesta tecnologia aprofita l’aire atrapat entre el casc del vaixell i la superfície de l’aigua per crear un coixí d’aire que redueix significativament la fricció entre el vaixell i l’aigua, cosa que permet que el vaixell es desplaci més ràpidament i amb més eficiència energètica en comparació amb els vaixells tradicionals.
D’aquesta manera, s‘eliminen les emissions de gasos climàtics i es redueix el consum de combustible en més del 55% en comparació amb els ferrys de passatgers d’alta velocitat actuals que utilitzen combustibles fòssils.
El govern noruec vol implementar el requisit de zero emissions per ferries d’alta velocitat a partir del 2025. El disseny d’aquest ferry compleix amb aquest requisit.
A més, s’utilitzarà com a transport per a la tripulació d’Umoe Mandal (CTV) i el seu disseny permetrà una navegació eficient i ràpida, amb una velocitat de servei de 35 nusos i un abast mínim de 160 milles nàutiques. Els CTV s’ utilitzen sovint durant la construcció, manteniment i operacions en parcs eòlics marins.
Tant el seu disseny com la seva tecnologia garanteixen una eficiència de combustible molt alta i una autonomia suficient per navegar una ruta completa sense parades per carregar, a diferència dels vaixells propulsats per bateries convencionals.
Actualment, el projecte ha finalitzat la primera etapa de disseny seguint els procediments requerits pel codi IGF de l’Organització Marítima Internacional i es pretén que estigui operatiu a partir del 2025.
El projecte té com a objectiu principal el disseny i construcció d’un ferry d’alta velocitat propulsat per hidrogen, per aconseguir una alternativa de transport sostenible de 0 emissions i d’alta eficiència, capaç de transportar fins a 275 passatgers i operar de manera segura sota condicions oceàniques.
02/05/2024
Contacta amb nosaltres
+34 977 259 400
Passeig de l'Escullera, s/n,
43004 Tarragona
Este sitio web utiliza cookies para asegurarse de que obtenga la mejor experiencia en nuestro sitio web. <span style="margin-left:10px"><a style="margin-right: 20px;"href="https://www.porttarragona.cat/es/otras-informaciones/nota-legal#politica-cookies">Política de Cookies </a><a href="https://www.porttarragona.cat/es/otras-informaciones/nota-legal#politica-privacidad">Info RGPDUE</a></span> .
Los ajustes de cookies de esta web están configurados para "permitir cookies" y así ofrecerte la mejor experiencia de navegación posible. Si sigues utilizando esta web sin cambiar tus ajustes de cookies o haces clic en "Aceptar" estarás dando tu consentimiento a esto.