El projecte d’amarrament per succió al Port de Kapellskär s’ha dut a terme mitjançant la col·laboració entre Ports d’Estocolm i Finnlines.
El Port de Kapellskär, part dels Ports d’Estocolm, ha implementat el primer sistema d’amarrament per succió de Suècia, que utilitza coixinets de buit per a oferir un amarrament automatitzat. El sistema MoorMaster de Cavotec, una empresa líder en tecnologies netes per a ports i aplicacions industrials, subjecta físicament el vaixell a la molla mitjançant coixinets de buit adherits al casc del vaixell, eliminant la necessitat de caps d’amarrament tradicionals.
Amb només pressionar un botó, aquest sistema permet atracar i desatracar el vaixell en menys de 30 i 15 segons, respectivament. També permet apagar ràpidament els motors dels vaixells després de la seva arribada al port, la qual cosa es tradueix en un estalvi de combustible, una reducció de les emissions de NOx i CO₂, i una disminució del soroll. I, a més, redueix amb èxit el moviment excessiu dels vaixells causat per les ones.
El projecte va ser dut a terme en col·laboració amb Finnlines, i s’ha implementat en el nou vaixell de la companyia, el M/S Finnsirius, que opera a la ruta Kapellskär – Långnäs – Naantali, transportant passatgers i càrrega Ro-Pax.Gràcies a aquest sistema s’elimina el risc de danys, ja que el maneig dels caps d’amarrament convencionals és la tasca que més risc comporta durant l’escala d’un vaixell.
A més, el projecte també inclou la introducció d’un sistema d’última generació, la PowerReach NxG, que permet als vaixells connectar-se a l’energia elèctrica del port, la qual cosa millora l’eficiència operativa i redueix el temps d’espera.
El projecte d’amarrament de succió en el Port de Kapellskär és un perfecte exemple d’innovació portuària mitjançant tecnologies d’avantguarda que contribueix a un millor i més eficient funcionament del port. Aquest projecte ha estat finançat amb Fons Europeus.
El projecte en el Port de Kapellskär s’enfoca en tres objectius principals. En primer lloc, la reducció de danys en eliminar el risc associat al maneig de caps d’amarrament tradicionals. En segon lloc, cerca millorar l’eficiència operativa mitjançant la implementació de tecnologies avançades d’amarrament que permeten reduir els temps d’espera. Finalment, el projecte contribueix a la sostenibilitat en reduir el consum de combustible, les emissions de NOx i CO₂, i el soroll, a més de permetre als vaixells connectar-se a l’energia de la costa. Aquests objectius es combinen per a aconseguir un funcionament més segur, eficient i sostenible del port.
3 de novembre de 2023
Contacta amb nosaltres
+34 977 259 400
Passeig de l'Escullera, s/n,
43004 Tarragona
Este sitio web utiliza cookies para asegurarse de que obtenga la mejor experiencia en nuestro sitio web. <span style="margin-left:10px"><a style="margin-right: 20px;"href="https://www.porttarragona.cat/es/otras-informaciones/nota-legal#politica-cookies">Política de Cookies </a><a href="https://www.porttarragona.cat/es/otras-informaciones/nota-legal#politica-privacidad">Info RGPDUE</a></span> .
Los ajustes de cookies de esta web están configurados para "permitir cookies" y así ofrecerte la mejor experiencia de navegación posible. Si sigues utilizando esta web sin cambiar tus ajustes de cookies o haces clic en "Aceptar" estarás dando tu consentimiento a esto.