Transport Marítim de zero emissions: Vaixells portacontenidors propulsats per hidrogen verd

Responsable del projecte

Els responsables del projecte són l’empresa proveïdora de serveis logístics Samskip en col·laboració amb la drassana indi Cohin Shipyard Ltd.

Descripció del projecte

El sector navilier està apostant per descarbonitzar el transport marítim mitjançant l’ús de combustibles verds com l’hidrogen, el metanol o l’amoníac verds.

Exemple d’això és la gran naviliera Maersk qui va començar fa dos anys a reconvertir la seva flota cap a combustibles més sostenibles apostant pel metanol verd. Un altre exemple seria el cas de l’empresa de consultoria d’enginyeria i proveïdora de tecnologia Aelius, amb oficines a Madrid, Tarragona, Estats Units o Austràlia, qui ha impulsat una prova pilot en col·laboració amb l’empresa xinesa Shanghai Electric per transformar un vaixell i adaptar-lo perquè funcioni amb amoníac verd.

Un tercer exemple és el projecte ambiciós i innovador en el qual s’ha embarcat l’empresa logística de transport multimodal de càrrega, logística refrigerada i expedició internacional Samskip, que disposa de seus a Europa, Amèrica, Àsia i Austràlia, que se centra a implementar serveis de transport marítim sense emissions de carboni mitjançant l’adquisició de dos vaixells propulsats per hidrogen verd,  que estaran destinats a donar servei a les rutes per Europa occidental. Samskip va signar un contracte per als vaixells amb l’empresa índia de construcció naval, Cochin Shipyard ltd.

Aquests dos vaixells es destacaran entre els primers portacontenidors de curta distància al món que utilitzaran hidrogen verd com a combustible. S’espera que cada vaixell aconsegueixi al voltant de 25.000 tones de reducció de CO2 per any. A més, aconseguiran operacions de zero emissions als ports mitjançant l’ ús d’ energia verda a terra al port d’ escala.

L’hidrogen verd és un combustible 100% sostenible. No emet gasos contaminants ni durant la seva combustió ni quan es produeix ja que és produït a partir de biomassa o de carboni capturat i hidrogen procedent d’ energies renovables. A més de ser 100% sostenible és fàcilment emmagatzemable i es pot fer servir amb fi industrial, comercial, per a mobilitat o transport.

El projecte està emmarcat en el programa de finançament verd del govern noruec destinat a solucions de transport lliures d’emissions mitjançant l’adopció de tecnologies futures sostenibles i innovadores

Aquestes iniciatives representen una fita en la indústria del transport marítim, ja que mostren el compromís amb la innovació sostenible i la seva determinació per liderar la transició cap a un futur més net i respectuós amb el medi ambient.

Objectius del projecte

L’objectiu central d’ aquest projecte és avançar cap a un transport marítim més sostenible i respectuós amb el medi ambient, mitjançant la implementació de tecnologies de transport innovadores i la utilització de l’ hidrogen verd com a combustible per als portacontenidors, que redueixin significativament la petjada de carboni.

Links d’ informació del projecte

Data de publicació

06/09/2023

Este sitio web utiliza cookies para asegurarse de que obtenga la mejor experiencia en nuestro sitio web. <span style="margin-left:10px"><a style="margin-right: 20px;"href="https://www.porttarragona.cat/es/otras-informaciones/nota-legal#politica-cookies">Política de Cookies </a><a href="https://www.porttarragona.cat/es/otras-informaciones/nota-legal#politica-privacidad">Info RGPDUE</a></span> .

Los ajustes de cookies de esta web están configurados para "permitir cookies" y así ofrecerte la mejor experiencia de navegación posible. Si sigues utilizando esta web sin cambiar tus ajustes de cookies o haces clic en "Aceptar" estarás dando tu consentimiento a esto.

Cerrar