El consorci està coordinat per Sea of Innovation Cantabria Cluster-SICC i compta amb la participació d’IHCantabria, Ariema Energía y Medioambiente, I-Deals (Grup Everis), Centre Nacional de l’Hidrogen CNH2, Universitat de Cantàbria, Autoritat Portuària de Santander (APS) i el Clúster Marítim de Cantàbria (Marca). Hi participen també Supercluster Atlantic Wind (SAW), Cluster FAEN-Ainer d’Astúries i Asime de Galícia. També compta amb el suport de Repsol Technology.
Les regulacions de l’Organització Marítima Internacional (OMI) i els objectius de descarbonització exigeixen que el transport marítim adopti combustibles de baixes emissions.
El projecte ‘Bahía H2 Offshore’ té la finalitat de desenvolupar un pioner i innovador sistema de generació, en condicions marines, de combustibles en forma d’hidrogen i amoníac verd mitjançant energia renovable flotant (eòlica marina i/o solar fotovoltaica) per al transport marítim.
Es tracta d’ un enfocament innovador que aprofita l’ energia eòlica per produir combustible net, reduint així les emissions. El projecte té un termini d’execució de 36 mesos i desenvoluparà la seva primera fase per 7,7 milions al Port de Santander.
El procés de transformació en combustible implica capturar energia de fonts renovables a través d’estructures i tecnologia marina especialitzada, per després utilitzar-la per generar combustible.
‘Bahía H2 Offshore’ s’enfocarà en el disseny, construcció, instal·lació i seguiment d’una plataforma flotant a escala que utilitzarà tecnologies d’electròlisi alcalina per produir combustible marí NH3 (amoníac) a través del procés Haber-Bosch. A més, s’estudiarà la instal·lació de panells solars flotants per subministrar energia neta a la plataforma i s’utilitzarà el combustible generat per als vaixells i equipaments del port. El principal tret diferencial d’aquest projecte és la utilització de combustibles que no continguin molècules de carboni, com és el cas de l’amoníac.
El projecte consta de tres fases. La primera es durà a terme al Port de Santander on es desenvoluparà el prototip de generació d’hidrogen i simulació de planta d’amoníac (NH3). En la segona s’ integrarà el prototip amb una turbina eòlica marina operativa. I en la tercera es preveu la seva integració amb un parc eòlic en funcionament.
Tot i que les solucions tecnològiques es provaran inicialment en una zona portuària, s’espera que la seva aplicació final sigui en condicions marítimes allunyades de la costa.
L’ objectiu principal del projecte és desenvolupar una solució tecnològica que permeti avançar cap a una producció de combustible marí més sostenible, reduint les emissions de gasos amb efecte d’ hivernacle i disminuint la dependència dels combustibles fòssils en el transport marítim.
A més, també busca generar oportunitats de negoci en el sector del transport marítim i promoure l’adopció de combustibles verds en la indústria naval.
03/07/2023
Contacta amb nosaltres
+34 977 259 400
Passeig de l'Escullera, s/n,
43004 Tarragona
Este sitio web utiliza cookies para asegurarse de que obtenga la mejor experiencia en nuestro sitio web. <span style="margin-left:10px"><a style="margin-right: 20px;"href="https://www.porttarragona.cat/es/otras-informaciones/nota-legal#politica-cookies">Política de Cookies </a><a href="https://www.porttarragona.cat/es/otras-informaciones/nota-legal#politica-privacidad">Info RGPDUE</a></span> .
Los ajustes de cookies de esta web están configurados para "permitir cookies" y así ofrecerte la mejor experiencia de navegación posible. Si sigues utilizando esta web sin cambiar tus ajustes de cookies o haces clic en "Aceptar" estarás dando tu consentimiento a esto.