Projecte europeu CORE LNGas hive: cadena logística integrada

Els líders d’aquest projecte innovador són Ports de l’Estat i ENAGÁS, amb la participació de 41 socis. La duració global comprèn des de l’any 2014 a finals de l’any 2020. El projecte pretén desenvolupar una cadena logística integrada, segura i eficient per al subministrament de GNL com a combustible en el sector del transport, especialment el marítim a la península Ibèrica. Així com, dotar d’infraestructures les instal·lacions per al subministrament de GNL en els ports que tenen regasificadora. Però a més també participen en aquest projecte Ports que estan interessats en aquest tema.

 

Responsable del projecte

La Direcció Estratègica, Qualitat i Innovació, així com la Direcció de Desenevolupament Corporatiu i Sostenibilitat de l’Autoritat Portuària del Port de Tarragona, son els responsables del projecte.

Descripció del projecte Europeu d’innovació en què participa el Port de Tarragona

CORE LNGas hive contribueix a les necessitats i objectius per provar la viabilitat tècnica, econòmica i comercial dels pilots innovadors per tal de llançar un pla d’aplicació per a tots els ports i desenvolupar les especificacions tècniques corresponents a les diferents tecnologies pilot.

Per això es treballa amb estudis i “pilots” a més de la gestió de projectes, avaluació d’impacte i activitats de difusió que són comuns a qualsevol acció.

L’APT ha estat responsable de realitzar els estudis de viabilitat de gasificar els serveis de maniobres ferroviàries al Port de Tarragona i de l’estudi d’enginyeria dels processos necessaris per a la transformació d’una locomotora de tracció dièsel a tracció de GNL. En el cas del Port de Tarragona la duració del projecte comprèn des de l’any 2015 a finals del 2018.

 

 

Objectiu del projecte d’innovació CORE LNGas hive

CORE LNGas hive és una proposta enfocada principalment al desplegament de GNL com a combustible en el transport marítim i en les operacions dels ports d’Espanya i Portugal i dels passadissos centrals de l’Atlàntic i de la Mediterrània de la Xarxa Transeuropea de Transports destinats al suport a l’aplicació de la Directiva 2014/94 sobre la introducció de combustibles alternatius, a més de la vigilància de la Directiva 2012/33 en relació amb el contingut de sofre dels combustibles per a ús marítim.

 

 

Beneficis esperats de la innovació

Un increment de l’ús del GNL com a combustible en les diferents modalitats de transport i maquinària
del Port de Tarragona. Això redundarà en la millora de la qualitat de l’aire.

Este sitio web utiliza cookies para asegurarse de que obtenga la mejor experiencia en nuestro sitio web. <span style="margin-left:10px"><a style="margin-right: 20px;"href="https://www.porttarragona.cat/es/otras-informaciones/nota-legal#politica-cookies">Política de Cookies </a><a href="https://www.porttarragona.cat/es/otras-informaciones/nota-legal#politica-privacidad">Info RGPDUE</a></span> .

Los ajustes de cookies de esta web están configurados para "permitir cookies" y así ofrecerte la mejor experiencia de navegación posible. Si sigues utilizando esta web sin cambiar tus ajustes de cookies o haces clic en "Aceptar" estarás dando tu consentimiento a esto.

Cerrar