Innovació en el subministrament de vaixells amb bio-GNL al Port de Santander

Responsable del projecte

Repsol, Brittany Ferries i el Puerto de Santander.

Descripció del projecte

El Port de Santander ha innovat en el subministrament de vaixells de Brittany Ferries a la terminal de passatgers amb bio-GNL (Gas Natural Liquat d’origen biològic), donant un important pas cap a la sostenibilitat.

Repsol ha començat a subministrar bio-GNL al Port de Santander, provinent de residus de la indústria agroalimentària i l’agricultura, així com residus domèstics i urbans. El bio-GNL és una font d’energia renovable que redueix les emissions de CO₂ en gairebé un 100% respecte al GNL convencional.

A més, el bio-GNL no requereix cap tipus de modificació en els motors dels vaixells i tampoc afecta el seu rendiment, ja que aquests són capaços de funcionar tant amb GNL com amb bio-GNL (ambdós combustibles tenen la mateixa composició química).

El subministrament de bio-GNL, a més de reduir la petjada de carboni, afavoreix la competitivitat del port i reforça el compromís amb els objectius climàtics globals, contribuint a un transport marítim més sostenible.

La renovació de la flota de Brittany Ferries, iniciada el 2020, es completarà el 2025 amb un total de cinc nous vaixells, dels quals quatre estaran impulsats per GNL i per electricitat. S’espera que arribin a Europa a finals d’aquest any per realitzar la seva posada a punt a l’Astillero de Santander, S.A.U (ASTANDER), abans de començar a operar a la primavera del 2025.

Objectius del projecte

El projecte de subministrament de bio-GNL al Port de Santander té com a principal objectiu reduir les emissions contaminants del transport marítim, contribuint a la sostenibilitat del sector ja que, l’ús de bio-GNL produït a partir de residus orgànics, permet una reducció significativa de les emissions de CO₂.

Aquest nou subministrament ajuda a fer una transició cap a energies més netes ja que no és necessari realitzar cap modificació en els motors dels vaixells, ni es veu afectat el seu rendiment, atès que el bio-GNL posseeix la mateixa composició química que el GNL tradicional.

Data de publicació

9 d’octubre de 2024

Links d’interès

Este sitio web utiliza cookies para asegurarse de que obtenga la mejor experiencia en nuestro sitio web. <span style="margin-left:10px"><a style="margin-right: 20px;"href="https://www.porttarragona.cat/es/otras-informaciones/nota-legal#politica-cookies">Política de Cookies </a><a href="https://www.porttarragona.cat/es/otras-informaciones/nota-legal#politica-privacidad">Info RGPDUE</a></span> .

Los ajustes de cookies de esta web están configurados para "permitir cookies" y así ofrecerte la mejor experiencia de navegación posible. Si sigues utilizando esta web sin cambiar tus ajustes de cookies o haces clic en "Aceptar" estarás dando tu consentimiento a esto.

Cerrar