CSSC

Innovació en la Sostenibilitat Marítima: CSSC Presenta el Major Portacontenidors del Món amb energia Neta

Responsable del projecte

El projecte és liderat per China State Shipbuilding Corporation (CSSC), un dels majors constructors navals del món.

Descripció del projecte

China State Shipbuilding Corporation (CSSC) ha presentat aquest mes de setembre el disseny del vaixell portacontenidors més gran del món, amb una capacitat de 27.500 TEU. Aquest projecte representa una fita significativa en la indústria marítima, no només per la seva mida, sinó també pel seu enfocament en la sostenibilitat i la innovació tecnològica. A més, ha rebut una aprovació preliminar (Approval in Principle, AiP) de la societat de classificació DNV al Saló Marítim SMM d’Hamburg.

El projecte va sorgir en un context de creixent demanda global per majors capacitats de càrrega i eficiència operativa en el transport marítim. Aquest nou portacontenidors respon a la necessitat de transportar grans volums de mercaderies de manera més eficient i amb menor impacte ambiental. La CSSC ha dissenyat el vaixell amb un enfocament clar en la sostenibilitat, utilitzant tecnologies avançades per optimitzar el consum de combustible i reduir les emissions de CO2. Això és especialment rellevant en un moment en què la indústria naviliera enfronta pressions regulatòries i de mercat per reduir la seva petjada de carboni

L’element innovador més destacat d’aquest portacontenidors és la seva capacitat per utilitzar combustibles alternatius més nets, cosa que el posiciona com un líder en la transició cap a un transport marítim més sostenible. El portacontenidors està dissenyat per estar equipat amb un motor de doble combustible propulsat per gas natural liquat (GNL) i amb la capacitat de connexió elèctrica a terra (Onshore Power Supply, OPS), cosa que li permetrà complir amb les normatives OMI de reducció d’emissions de carboni quan es completi la seva construcció.

Pel que fa a les fases del projecte, la CSSC va començar amb un extens període de recerca i desenvolupament per assegurar que el disseny del vaixell no només complís amb els estàndards de capacitat, sinó que també incorporarà les últimes tecnologies més innovadores en eficiència energètica i sostenibilitat.

Objectius del projecte

L’objectiu principal del projecte és revolucionar la indústria del transport marítim mitjançant el desenvolupament d’un portacontenidors que no només incrementi la capacitat de càrrega, sinó que també lideri la transició cap a un transport marítim més sostenible i innovador.

A través de la implementació de tecnologies innovadores que permeten l’ús de combustibles alternatius i sistemes automatitzats de càrrega, CSSC busca no només reduir la petjada de carboni de la indústria, sinó també establir nous estàndards d’eficiència operativa als ports. Aquest projecte es posiciona com un exemple de com la innovació pot impulsar el desenvolupament sostenible en el sector marítim.

Data de publicació

19/09/2024

Links d’interès

Este sitio web utiliza cookies para asegurarse de que obtenga la mejor experiencia en nuestro sitio web. <span style="margin-left:10px"><a style="margin-right: 20px;"href="https://www.porttarragona.cat/es/otras-informaciones/nota-legal#politica-cookies">Política de Cookies </a><a href="https://www.porttarragona.cat/es/otras-informaciones/nota-legal#politica-privacidad">Info RGPDUE</a></span> .

Los ajustes de cookies de esta web están configurados para "permitir cookies" y así ofrecerte la mejor experiencia de navegación posible. Si sigues utilizando esta web sin cambiar tus ajustes de cookies o haces clic en "Aceptar" estarás dando tu consentimiento a esto.

Cerrar