Port Los Angeles Hydrogen Fuel Cell Crane

Grues amb piles de combustible d’hidrogen al Port de Los Angeles

Responsable del projecte

Els responsables del projecte són el Port de Los Angeles, PACECO Corp., en col·laboració amb MITSUI E&S i amb el finançament de l’Organització japonesa per al Desenvolupament de Noves Energies i Tecnologia Industrial (NEDO).

Descripció del projecte

PACECO Corp. ha llançat la primera grua portuària mòbil amb pneumàtics de cautxú (RTG) impulsada per piles de combustible d’hidrogen al Port de Los Angeles. La grua, denominada H2-ZE RTG, va començar a estar operativa a Yusen Terminals Inc. (YTI) el 15 de maig de 2024.

Aquesta innovadora grua funciona al 100 % amb tecnologia de pila de combustible d’hidrogen, eliminant completament les emissions sense necessitat de connectar-se a la xarxa elèctrica. MITSUI E&S va dissenyar i construir el sistema d’energia de cel·les de combustible a Oita, Japó, mentre que Toyota Tsusho va proporcionar l’hidrogen necessari.

L’eficiència d’aquesta tecnologia permet que la grua funcioni de manera contínua durant 16 hores al dia, igualant el rendiment de les grues dièsel o híbrides, però sense els impactes ambientals negatius, ja que contribueix a la sostenibilitat ambiental en eliminar completament les emissions de diòxid de carboni i altres contaminants, millorant significativament la qualitat de l’aire al port i les comunitats properes.
A més, redueix la contaminació acústica, millorant les condicions de treball per als empleats del port.

Addicionalment, el projecte té un significatiu valor demostratiu, mostrant la viabilitat d’utilitzar piles de combustible d’hidrogen en aplicacions industrials i portuàries, ja que aquestes grues es poden utilitzar al Port de Los Angeles per moure contenidors dins de la terminal, facilitant el maneig i emmagatzematge eficient de la càrrega.

Aquest innovador projecte és un bon exemple d’adopció de noves tecnologies i posiciona el Port de Los Angeles com a líder en l’adopció de tecnologies verdes. S’espera que el projecte pilot a Yusen Terminals tingui una durada de quatre anys, finalitzant el 2028.

Objectius del projecte

El projecte de la grua H2-ZE RTG té com a objectiu principal demostrar la viabilitat i eficiència de la tecnologia de pila de combustible d’hidrogen en aplicacions portuàries.

Les grues impulsades per tecnologia de cel·les de combustible d’hidrogen permetran reduir les emissions de diòxid de carboni i altres contaminants associats amb les grues dièsel convencionals, les quals poden emetre l’equivalent de diòxid de carboni a la crema de més de 400 barrils de petroli a l’any.

A més, s’espera que la grua operi durant 16 hores diàries, mantenint una eficiència comparable a les grues RTG dièsel o híbrides, però amb una significativa reducció de la contaminació acústica, millorant les condicions de treball al port.

Aquest projecte també dona suport als objectius de sostenibilitat del Port de Los Angeles, en particular el Pla d’Acció d’Aire Net, que busca reduir les emissions que afecten les comunitats properes al port.

Links d’interès

Data de publicació

11/07/2024

Este sitio web utiliza cookies para asegurarse de que obtenga la mejor experiencia en nuestro sitio web. <span style="margin-left:10px"><a style="margin-right: 20px;"href="https://www.porttarragona.cat/es/otras-informaciones/nota-legal#politica-cookies">Política de Cookies </a><a href="https://www.porttarragona.cat/es/otras-informaciones/nota-legal#politica-privacidad">Info RGPDUE</a></span> .

Los ajustes de cookies de esta web están configurados para "permitir cookies" y así ofrecerte la mejor experiencia de navegación posible. Si sigues utilizando esta web sin cambiar tus ajustes de cookies o haces clic en "Aceptar" estarás dando tu consentimiento a esto.

Cerrar